Apurahat ja avustukset

Kalevalaseura-säätiö myöntää apurahoja ja avustuksia erilaisten Kalevalaan, kalevalamittaiseen runouteen ja suomalaiseen kulttuuriperintöön liittyvien tieteellisten ja taiteellisten hankkeiden toteuttamiseen.

Kalevalaseura myöntää 6 tai 12 kuukauden mittaisia apurahoja tieteelliseen tai taiteelliseen tutkimustyöhön. Säätiö ei myönnä apurahoja perustutkinto-opiskelijoille.

Kalevalaseura myöntää myös pienempiä avustuksia tieteelliseen tai taiteelliseen toimintaan (esim. tapahtumakuluihin, matkakuluihin, julkaisukuluihin, lyhytaikaiseen työskentelyyn).

Kuka voi hakea?

• Apurahoja voi hakea yksityishenkilö
  • Avustuksia voivat hakea yksityishenkilö, työryhmä tai Y-tunnuksellinen yhteisö.

Miten haetaan?

Apurahaa tai avustusta haetaan hakulomakkeella. Muilla tavoilla toimitettuja hakemuksia ei käsitellä. Hakulomakepalveluun pääsee verkkosivuiltamme, kun haku aukeaa.

Aikataulu

Maaliskuu: yhdistetty apuraha- ja avustushaku 1.–31.3. – päätökset myönnetyistä apurahoista ja avustuksista julkistetaan toukokuussa.

Lokakuu: vain avustushaku 1.–31.10. – päätökset myönnetyistä avustuksista julkistetaan joulukuussa.

Tiesitkö, että Kalevalaseura on varallisuutta omistava säätiö? Kalevalaseura rahoittaa toimintaansa sijoitustoiminnan tuotoilla, joilla kustannetaan myös apurahat ja avustukset. Säätiön sijoitustoiminnassa keskeistä on vastuullisuus.