Jäsenistö

Toisin kuin säätiöissä yleensä, Kalevalaseuralla on jäsenistö. Hallitus kutsuu vuosikokouksessaan seuralle jäseniksi henkilöitä, jotka ovat ansioituneet Kalevalaan ja suomalaiseen kulttuuriperintöön liittyvässä tieteellisessä tai taiteellisessa toiminnassa. Jäsenistön muodostavat kotimaiset ja ulkomaiset jäsenet sekä kunniajäsenet.

Jäseniä on yhteensä noin 500. Kunniajäseniä on viisi ja he ovat säveltäjä Kalevi Aho, professori emeritus Seppo Knuuttila, professori Pekka Laaksonen, professori emeritus Heikki Laitinen sekä FT Senni Timonen.

Seuran jäsenet voivat esittää hallitukselle suosituksia uusiksi jäseniksi ja kunniajäseniksi sekä seuran toimintaan liittyviä aloitteita ja ehdotuksia. Hallitukselle osoitettu, seuran kahden jäsenen allekirjoittama suositus toimitetaan seuran toimistoon ennen vuosikokousta, viimeistään 28. helmikuuta. Vuosikokous pidetään kunkin vuoden toukokuun loppuun mennessä.

Jäsenmerkin voi lunastaa 30 euron hintaan seuran toimistosta.

Kalevalaseuran jäsenenä saat neljä kertaa vuodessa jäsenkirjeen. Lisäksi voit ostaa Kalevalaseuran julkaisuja Tiedekirjan myymälästä (Snellmaninkatu 13, Helsinki) 50 prosentin alennuksella. Voit myös tilata julkaisujamme alennushintaan Tiedekirjasta sähköpostitse (tiedekirja@tsv.fi).