Ohjeet apurahan ja avustuksen hakijalle

Hakemus kirjoitetaan erillisessä verkkopalvelussa osoitteessa: kalevalaseura.hakemukset.net Hae apurahaa lähettämällä hakulomake liitteineen apurahojen verkkopalvelussa. Vuosittaisen haun hakuaikana verkkopalvelu on auki määräaikaan asti. Hakemuksia ei voi jättää verkkopalvelun sulkeuduttua. Verkkolomake on auki vain hakuaikana. Lue hakuohjeet huolellisesti ennen hakemuksen täyttämistä!

Palveluun kirjautuminen

Rekisteröidy verkkopalveluun valitsemalla ”Uusi käyttäjä? Voit rekisteröityä täällä”. Sähköpostiosoitteesi toimii käyttäjätunnuksena.

Vahvista rekisteröitymisesi sähköpostiisi saapuneen linkin avulla.

Hakemuksen kirjoittaminen

Valitse Tee hakemus. Täytä hakemuksen kohdat ohjeiden mukaisesti.

• Vain hakuaikana verkkopalvelun kautta lähetetyt hakemukset käsitellään.
  • Hakemusta ei voi lähettää sähköpostilla tai postittaa Kalevalaseura-säätiölle.
  • Hakemusta ei voi päivittää hakuajan päättymisen jälkeen.
  • Ilmoitathan verkkopalvelussa, jos sinulle myönnetään muuta rahoitusta tai palkallinen tutkijakoulupaikka hakuajan päättymisen jälkeen.

Hakemuksen kieli

Valitse hakemuksesi kieli. Hakemuksen voi tehdä suomeksi tai englanniksi.

Hakulomakkeen kentät

Hakuvaihtoehdot

Valitse, mihin hakuun kohdistat hakemuksesi.

• Apuraha (6 tai 12 kk täysimittainen/päiväinen työskentely)
  • Avustus (tiettyyn projektiin, tapahtumaan ym. haettava erillinen summa)

Hakijatyyppi

• Yksittäinen henkilö (apurahahakemus, avustushakemus)
  • Työryhmä (avustushakemus)
  • Y-tunnuksellinen yhteisö (avustushakemus)

Yksilöhakija: tee hakemus omalla nimelläsi.

Työryhmähakijat: valitkaa keskuudestanne vastuullinen johtaja, joka tekee hakemuksen omalla nimellään. Voitte antaa työryhmälle halutessanne nimen.

Y-tunnuksellinen yhteisöhakija: valitkaa hankkeelle vastuullinen johtaja, joka tekee hakemuksen omalla nimellään.

Hankkeen nimi

Kirjoita selkeästi hankkeen nimi, esimerkiksi hankkeen otsikko.

Hankkeen tyyppi

Valitse tiede tai taide.

Avainsanat (vain apurahat)

Listaa kolme avainsanaa, jotka kuvaavat hankettasi.

Hankkeen tiivistelmä

Kerro tiivistelmässä (max. 3000 merkkiä) lyhyesti hankkeen pääsisältö ja toteutustavat. Liitä laajempi työ- tai tutkimussuunnitelma hakemuksen liitteisiin (apurahahaussa työsuunnitelma on pakollinen). Suunnitelman on tarkoitus tukea tiivistelmää ja avata hankkeen tarkoitusta yksityiskohtaisemmin.

Tiivistelmän merkitys on hakemuksen arvioinnin kannalta suuri, koska arvioija lukee osion usein ensimmäisenä. Tekstejä käytetään säätiön viestinnässä, ne muun muassa julkistetaan säätiön verkkosivuilla.

Kerro lyhyesti hankkeen arvioitu kesto ja aikataulu sekä budjetti.

Hankkeen kesto

Apurahat: Valitse valikosta 6 tai 12 kuukautta.

Avustukset: Vapaamuotoinen kesto.

Hankkeen aikataulu

Kirjoita hankkeen aikataulu (esim. 1.1.–30.6.2024). Hankkeen kokonaisaikataulun voit selvittää tiivistelmässä tai erillisessä työsuunnitelmassa.

Haettava summa

Apurahat: Valitse valikosta hankkeen keston mukainen summa. Jos olet vasta väitellyt tai muuten urasi alkuvaiheella, valitse 2500€/kk. Jos olet post doc -vaiheessa tai muuten urallasi pidemmälle edennyt, valitse 3500€/kk. Järjestelmä antaa valmiin kokonaissumman.

Avustukset: Kirjoita haettava avustussumma.

Muut kulut (vain apurahat)

Kirjoita tähän summa, jos haet avustusta myös muihin kuluihin. Muut kulut voivat olla esim. matkakulut, materiaali- tai laitehankinnat, ostopalvelut. Jos haet apurahaa myös muihin kuluihin, perustele tarve hakemuksessa.

Rahoitus muista lähteistä (vain apurahat)

Listaa tähän kaikki saamasi apurahat viimeiseltä kolmelta vuodelta.

Perustelut, miksi Kalevalaseuran tulisi tukea hanketta

Perustele lyhyesti (max. 1000 merkkiä), miksi Kalevalaseuran tulisi tukea hankettasi.

Liitteet

Apurahat:

Hakemukseen tulee liittää seuraavat liitteet:

• Työsuunnitelma (max. 3 sivua + lähteet)
  • Budjetti
  • Ansioluettelo (sis. tärkeimmät julkaisut) (max. 3 sivua)
  • Tutkintotodistus

Avustukset:

Voit halutessasi liittää hakemukseesi liitteitä (esim. työsuunnitelma, budjetti).

Suosittelijat

Suositusten määräaika on kevään haussa 15. huhtikuuta ja syksyn haussa 15. marraskuuta klo 23:59 mennessä.

Apurahat:

Halutessasi voit pyytää suosittelijaa (max. 2) hakemuksellesi. Lisää suosittelijan nimi, oppiarvo ja sähköpostiosoite. Järjestelmä lähettää automaattisesti pyynnön suosittelijalle, kun olet tallentanut hakemuksen valmiiksi.

Avustukset:

Halutessasi voit pyytää yhtä suosittelijaa hakemuksellesi. Lisää suosittelijan nimi, oppiarvo ja sähköpostiosoite. Järjestelmä lähettää automaattisesti pyynnön suosittelijalle, kun olet tallentanut hakemuksen valmiiksi.

Muista lopuksi vahvistaa hakemus!

Kun hakemus on vielä kesken ja haluat muokata sitä, jätä hakemuksen tilaksi ”keskeneräinen”.

Kun olet valmis lähettämään hakemuksen, etkä halua enää muokata sitä, valitse hakemuksen tilaksi ”valmis”. Valmis-tila merkitsee hakemuksen lähettämistä.