Kalevalaseura-säätiön hallitus uudistui

Kirjoittaja: Kalevalaseura

Pekka Hakamiehen puheenjohtajakausi päättyi

Kalevalaseura-säätiö esitti vuosikokouksessaan 20.3.2023 lämpimät kiitoksensa prof. emer. Pekka Hakamiehelle, joka on huolehtinut seuran asioista täydet kolme kautta: hallituksen jäsenenä vuodesta 2015 ja puheenjohtajana alkaen 2016.

Kalevalaseura muisti Pekkaa villaliivillä ja -sukilla, jotka on tehty Jenna Kostetin Neulottu Kalevala -sarjan Pohjola-mallilla.

Kuvassa varapuheenjohtaja Pekka Hako ja Pekka Hakamies.

Värikuva, Pekka Hako pitää kirjailtua villaliiviä Pekka Hakamiehen edessä.

Uudeksi puheenjohtajaksi Lotte Tarkka

Kalevalaseura-säätiön uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Helsingin yliopiston folkloristiikan professori Lotte Tarkka. Hän on ollut säätiön hallituksessa vuodesta 2020.

Uutena hallitukseen Hanna Lämsä

Ensimmäisen kautensa Kalevalaseura-säätiön hallituksessa aloittaa Hanna Lämsä, joka on Suomen kulttuuri- ja tiedeinstituutit ry:n toiminnanjohtaja. Hän tuo hallitukseen erityisesti kulttuuriperintöosaamista.