Kekriseminaari: Ylirajaisuus

klo 14–16Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran juhlasali, Hallituskatu 1, Helsinki

Tervetuloa Kalevalaseuran ja SKS:n kekriseminaariin, jossa jaetaan kekripalkinnot, julkistetaan Kalevalaseuran vuosikirja 102 ja kuullaan ylirajaisuuteen liittyviä esityksiä! Vapaa pääsy.

Kaikki Tapahtumat
Vaihtoehtoinen teksti

Tilaisuuden juontaa Kalevalaseuran toiminnanjohtaja Niina Hämäläinen.

Intro

Duo Anna Järvinen & Tapio Viitasaari

Tervetuloa

Tervetuloa Suomalaisen Kirjallisuuden Seuraan! SKS:n pääsihteeri Tuomas M. S. Lehtonen

Kalevalaseuran kekripalkinnot 2023

Kalevalaseuran hallituksen puheenjohtaja, professori Lotte Tarkka

Kalevalaseuran vuosikirja 102

Vuosikirjan toimittajat dosentti Hanna Karhu ja dosentti Tuomas Martikainen esittelevät vuosikirjan Kansallisesta ylirajaiseen – Kulttuuri, perinne ja kirjallisuus

Vuosikirjaesitelmät

Dosentti Sami Suodenjoki: Vapaa Venäjä kokemusyhteisöjen ylirajaisena rakentajana

FT Tuire Liimatainen: Rajojen ylityksiä ja rajanvetoja: Uusia näkökulmia ruotsinsuomalaiseen kirjallisuuteen ja etnopolitiikkaan

MuT Arja Kastinen: Runolaulukulttuurin kanteleimprovisaatio ennen ja nyt

Taide-esitys

Duo Anna Järvinen & Tapio Viitasaari

Muusikko Anna Järvinen syntyi Helsingissä ja muutti 6-vuotiaana äitinsä kanssa Täbyyn Tukholman lähelle. Vuonna 2016, jolloin hän julkaisi viidennen albuminsa (ensimmäisen suomenkielisen) Annan. En Anna hänet palkittiin vuoden ruotsinsuomalaisena.

Anna Järvinen. Kuva Aki Roukala. Nainen katsoo yläviistoon, vaaleanpunainen tausta.

Artikkelikuva

© Vesa Loikas 2014, ”Tasapaino”. Yksityiskohta.